Tesla Model 3: co musisz wiedzieć o tym samochodzie

Rozwój sektora OZE w Polsce przyczynił się do sprzedaży pojazdów elektrycznych. Wśród wszystkich samochodów takiego typu za lidera uważa się Tesla Model 3. Zapoznajmy się z głównymi cechami technicznymi sedana i przeanalizujmy ważne niuanse, które zostały zapomniane.
Najtańsza wersja samochodu elektrycznego jest montowana w Stanach i Chinach. Od 2017 roku kupujący na całym świecie mieli do wyboru kilka wersji sedan. W sprzedaży dostępne są zarówno wersje z napędem na wszystkie koła, jak i na tylne koła. Pojemność baterii waha się od 50 do 75 kWh. Konwencjonalne pojazdy elektryczne wykorzystują silniki indukcyjne, ale Tesla korzysta z zupełnie nowej technologii. Inżynierowie używają synchronicznego silnika reluktancyjnego z magnesami trwałymi. Ten projekt jest bardziej niezawodny i bezpretensjonalny przy ciągłym użytkowaniu. Jeśli mówimy o napędzie na wszystkie koła, to w sedanie są zainstalowane dwa silniki. Z przodu zastosowano silnik asynchroniczny, a z tyłu silnik synchroniczny.
Domyślnie samochód jest dostępny tylko w kolorze czarnym. Za dodatkową opłatę można otrzymać auto w kolorze białym, czerwonym lub niebieskim. Koszt opcji waha się od 1 do 2 tysięcy dolarów.
Aby obniżyć koszty produkcji, firma zrezygnowała ze stosowania zawieszenia pneumatycznego. Felgi aluminiowe do 20 cali są również używane, aby zapewnić większy komfort przy niskich prędkościach i okropnych drogach. Jest to maksymalny rozmiar, który można zainstalować na Tesli bez znaczących modyfikacji podwozia.
Firma oferuje kilka opcji wykończenia. W zależności od budżetu każdy klient może wybrać opcję premium lub semi-premium. Dodatkowo będziesz musiał zapłacić za podgrzewane przednie i tylne siedzenia, kilka dodatkowych głośników w kabinie, wzmacniacz itp. Tesla również nie instaluje świateł przeciwmgielnych LED, ale sprzedaje je jako opcję osobno.
Samochód z akumulatorem 50 kWh przejedzie 354 km na jednym ładowaniu, a za 75 kWh już 534 km. W tym przypadku maksymalna prędkość to 209 km/h przy najsłabszym akumulatorze. Jeśli mówimy o napędzie na wszystkie koła i pojemnym akumulatorze, to auto może bez problemu uzyskać 261 km/h. Dzięki pracy silnika elektrycznego auto przyspiesza się do 100 km/h w 5,6 sekundy. W trybie sportowym lub z napędem na wszystkie koła przyspieszenie się do setki zajmie zaledwie 3,2-4 sekundy. Moc pojazdu waha się od 283 do 450 koni mechanicznych.
W różnych warunkach sedan prezentuje się z godnością. Nawet gdy samochód jedzie z dużą prędkością podczas ulewnych opadów deszczu lub śniegu, prowadzenie i sprawność w terenie nie pogarsza się. To dzięki kilku czujnikom i radarom, które dostosowują zachowanie samochodu.
Od 2019 roku samochód otrzymał system autopilota. To prawda, że ten system nie działa w krajach WNP. Ale w USA i Europie znacznie ułatwia to jazdę. Przykładowo autopilot pozwala na niezależne skręcanie, hamowanie i przyspieszanie w zależności od warunków drogowych. Również na drodze ekspresowej sedan samodzielnie utrzymuje pas i przebudowuje. W warunkach miejskich działanie radarów i kamer upraszcza parkowanie standardowe i równoległe.
Pojazd ładuje się średnio od 6 do 7,5 godziny przy użyciu standardowej ładowarki. Na stacji Supercharger ładowanie trwa do 15 minut. Samochód jest zaprojektowany w taki sposób, że może wytrzymać 1,6 miliona kilometrów przebiegu. Dotyczy to podwozia i silnika. Moduły akumulatorowe mogą wytrzymać do 1500 cykli ładowania. Wymiana poszczególnych modułów będzie kosztować od 5 do 7 tysięcy dolarów. Według obliczeń samej firmy akumulator samego samochodu bez problemu przejedzie od 500 do 800 tysięcy kilometrów.
Akumulator można ładować za pomocą stacji mobilnej. Aby zapewnić bezproblemowe codzienne przejazdy, wystarczy naładować samochód 50% pozostałej opłaty. Jeśli musisz przejechać jednorazowo więcej niż 300 km, lepiej naładować akumulator do pełna. Tesla Model 3 to jeden z najbezpieczniejszych pojazdów elektrycznych na świecie. Otrzymał pięć gwiazdek z pięciu możliwych i zmniejszył ryzyko odniesienia obrażeń w wypadku, nawet przy dużych prędkościach.
Aby samochód działał normalnie, konieczne jest przeprowadzanie konserwacji na czas. Na przykład konieczne jest całkowite wyczyszczenie układu klimatyzacji raz na sześć lat. Wszystkie zaciski należy smarować, a tarcze hamulcowe czyścić co roku lub co 20 tys. kilometrów.

Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!