Statystyki światowego przemysłu motoryzacyjnego
Globalna produkcja samochodów
W ubiegłym roku OICA (Światowa Organizacja Producentów Samochodów) odnotowała światowy spadek produkcji pojazdów o 1,1% (ponad 1 000 000 sztuk). Jednocześnie samochodów osobowych wyprodukowano o 2,8% mniej w porównaniu z rokiem poprzednim. Samochody ciężarowe w strukturze światowej produkcji samochodów odnotowały spadek o 3%, autobusy o 7,1%.
Jedyny wzrost wskaźników odnotowano w sektorze produkcji samochodów dostawczych — lekkie pojazdy użytkowe, m.in. pick-upy, samochody dostawcze i ciężarówki kategorii N1 (m <3,5 t), a także minibusy o pojemności do 17 pasażerów kategorii M1 i M2 (m <3,5 t). Wyżej wymienionych samochodów zostało wyprodukowano o 6% więcej niż w zeszłym roku. Chiny po raz kolejny stały się liderem światowego przemysłu samochodowego. Nie zapobiegł temu nawet 4% spadek rocznej produkcji samochodów osobowych. W zeszłym roku Chińska Republika Ludowa wyprodukowała 27 800 000 pojazdów:
- samochody osobowe — 23,7 mln sztuk. (-4%);
- LCV — 1 996 000 sztuk (+ 13%);
- ciężarówki — 1 950 000 sztuk (-17%);
- autobusy — 153 000 sztuk (-14%).
Drugie miejsce trafnie zajęły Stany Zjednoczone, które przekroczyły poprzednie odczyty o 1,1%, wypuszczając 11 315 000 sztuk pojazdów:
- samochody osobowe — 2 796 000 sztuk (-7,8%);
- LCV — 8190000 sztuk (+ 4%);
- ciężarówki — 328500 sztuk (+ 17%).
Na trzecim miejscu znalazła się Japonia z ilością 9728000 samochodów i wzrostem o 0,4%:
- samochody osobowe — 8 358 000 sztuk (+ 0,1%);
- LCV — 843 000 sztuk (+ 3,4%);
- ciężarówki — 517 000 sztuk (+ 0,4%);
- autobusy — 9 600 sztuk (-21%).
Nowości motoryzacyjne 2019-2020
Niezależnie od kryzysu firmy produkcyjne aktywnie obiecują w najbliższym czasie prezentacje nowości w branży motoryzacyjnej. Wśród nich są takie nowości, które zmieniły pokolenie. Najszybciej rozwijającym się segmentem samochodów osobowych jest SUV.
Fani bawarskiego przemysłu samochodowego od kilku lat czekają na flagowego SUV-a BMW X7. A pod koniec 2018 roku BMW oficjalnie zaprezentowało swój nowy model — szykowny, wygodny i statusowy samochód. Nie mniej popularne jest BMW X5 w nadwoziu G05 — obszerny crossover o konstrukcji w stylu X3 i podstawa na modułowej platformie CLAR.
Audi jest gotowe do rywalizacji z BMW X6 i Mercedesem GLE Coupe — w 2019 roku Audi Q8 na podwoziu Ku7 wreszcie doczekała się sportowej modyfikacji. Nowy model jest wizualnie bardziej agresywny i musi szybciej jeździć. Kolejny crossover, Audi Q3 drugiej generacji, wyszedł nieco większy i bardziej agresywny niż jego poprzednik, a także otrzymał bardziej nowoczesne wnętrze.
Mercedes-Benz wprowadził GLE drugiej generacji, który zachował swój rozpoznawalny wygląd, ale otrzymał zupełnie inne wnętrze, a także poważnie zmodernizowane wypełnienie techniczne z oryginalną funkcją odbijania, która pomaga wydostać się w przypadku zaklinowania samochodu.
Japończycy zaprezentowali nową Toyotę RAV4 piątej generacji w nowym, brutalnym designie. Zwrotnica oparta jest na modułowej platformie. Nowa Kia Soul trzeciej generacji jest montowana na platformie K2, a wizualnie samochód zachowuje swój rozpoznawalny kształt.
Aby zastąpić model Grand Santa Fe, Koreańczycy przygotowali duży crossover Hyundai Palisade, z którym firma wiąże duże nadzieje. Głównym rynkiem zbytu dla tego pojazdu są Stany Zjednoczone.
Najbliższym krewnym Hyundaia Palisade jest flagowy SUV KIA Telluride — oba samochody mają to samo podwozie i są wyposażone w ten sam silnik. Jednocześnie Telluride był nieco większy, a jego konstrukcja była bardziej agresywna.
Ideologicznym następcą crossovera Subaru Tribeca jest nowy Ascent. Kluczowym rynkiem dla tego pojazdu są Stany Zjednoczone.
SUV Ford Explorer szóstej generacji zachował skorupowe nadwozie i rozpoznawalny wygląd. W tym przypadku samochód jest montowany na nowej platformie z napędem na tylne koła.
Amerykanie wprowadzają na rynek nowy model — duży 7-miejscowy crossover Cadillac XT6, który zajął pozycję pośrednią między XT5 a Escalade.
Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!