Pierwszy samochód elektryczny marki Mazda MX-30 będzie miał wersję benzynową i hybrydową

Japoński koncern Mazda zaledwie rok temu ogłosił premierę pierwszego seryjnego samochodu elektrycznego. Model MX-30 stał się najbardziej oczekiwaną premierą ubiegłorocznego Tokyo Motor Show. W Europie, ze względu na sytuację z pandemią, sprzedaż ruszyła dopiero w czerwcu, a pierwsze wyniki nie są zbyt imponujące: przez 3 miesiące sprzedano tylko 170 egzemplarzy.
Głównym powodem niskiej sprzedaży jest mała bateria 35,5 kWh i tylko 200 km zasięgu. Jak na konkurencję w segmencie pojazdów elektrycznych, gdzie zasięg determinuje wybór kupującego, takie wskaźniki są niezwykle małe, nawet pomimo ceny auta. Jednocześnie fani marki zwrócili uwagę na stylowy wygląd nowego cross-coupe, podobieństwo jego designu do kultowego RX-8 (bez słupków B, tylne drzwi bez klamek), a także oryginalne wnętrze, wykończenie z drewna korkowego, sterowanie dotykowe klimatyzatora, ciekawe rozwiązanie tunelu centralnego. Dlatego producent szybko się zorientował i postanowił zaoferować model z bardziej znanymi elektrowniami.
W Japonii MX-30 został już zaprezentowany w klasycznej wersji benzynowej. Model otrzymał 2,0-litrowy wolnossący benzynowy Skyactiv-G o mocy 156 koni mechanicznych i momencie obrotowym 199 Nm. W połączeniu z silnikiem spalinowym, 6-biegową hydromechaniczną automatyczną skrzynią biegów i rozrusznikiem o mocy 6,9 z momentem obrotowym 49 Nm. Ten dodatek hybrydowy pomaga silnikowi benzynowemu przy szczytowych obciążeniach, zmniejsza zużycie paliwa i redukuje szkodliwe emisje. Wersja benzynowa jest dostępna z napędem na przednie lub na wszystkie koła, podczas gdy pojazd elektryczny jest wyłącznie z napędem na przednie koła.
Producent zapowiedział również wersję hybrydową, z kompaktowym silnikiem tłokowym rotacyjnym nowej generacji, pełniącym funkcję silnika spalinowego. Testowanie prototypów planowane jest na zimę, a przybliżony termin wprowadzenia wersji hybrydowej na rynek to druga połowa 2022 roku. Dane techniczne nie zostały jeszcze ujawnione, wiadomo jedynie, że Mazda pracuje nad silnikiem Wankla od co najmniej 6 lat.

Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!