Niemiecka firma Porsche ujawniła szczegóły nowej linii samochodów Panamera

Pojazdy z rodziny Porsche Panamera należą do najdroższych i najbardziej pożądanych samochodów na świecie. Kierowcy w różnym wieku doceniają projekt, parametry techniczne i status samochodów z Niemiec. Dlatego kupujący nie mogli się doczekać wydania aktualizacji specjalnie dla tej linii. Pod koniec sierpnia 2020 roku firma wreszcie otworzyła zasłonę tajemnicy w sprawie nowych opcji samochodów.
Przede wszystkim eksperci ze Stuttgartu ujawnili szczegóły dotyczące zaktualizowanej wersji Porsche Panamera z 5 drzwiami. Model śmiało zadeklarowała się, gdy na początku sierpnia tego roku pobiła rekord Nurburgringu. Transportowi udało się pokonać pełne koło na torze wyścigowym w zaledwie 7 minut i 29 sekund. Ponadto materiał dowodowy został udokumentowany i zaprezentowany na jednym z kanałów YouTube. Wcześniej liderem był Mercedes-AMG GT 63S, który był w stanie pokonać krąg w 7 minut i 30 sekund.
Jedną z głównych innowacji jest przedni zderzak Sport Design. Do tego czasu był oferowany tylko jako opcja dodatkowa w Panamerze. Teraz samochody z tej rodziny schodzą razem z nim z linii montażowej.
Ponadto nowa wersja Turbo S otrzymała od projektantów masywne boczne wloty powietrza i nowy pasek LED z tyłu. Teraz taśma LED łączy tylną optykę i ma bardziej elegancki kształt, różniący się od poprzednich modyfikacji aut z tej rodziny. Ponadto kierowcy mogą wybierać spośród 10 dostępnych wzorów kół. Najpiękniejsze dyski mają 20 i 21 cali.
Turbo S to zasadniczy model linii, więc wyposażony jest w najlepszą konstrukcję. Pojazd wyposażony jest w 4-litrowy silnik V8 biturbo. Taki silnik jest w stanie rozwijać prędkość do 315 km/h, ma moc 630 koni mechanicznych i 820 Nm momentu obrotowego. Nowy samochód może przyspieszyć do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy.
Wersja Porsche Panamera GTS ma również zmodyfikowaną wersję silnika. Tylko zamiast biturbo zastosowano turbodoładowane V8, które ma 480 koni mechanicznych i 620 Nm momentu obrotowego. Kolejna zaleta — nawet w podstawowej konfiguracji zaimplementowano nowy sportowy układ wydechowy, w którym tylne tłumiki są rozmieszczone bez żadnej symetrii.
Z nowinek technicznych linii Panamera warto zwrócić uwagę na doskonały system kontroli pasa ruchu. Technologia działa bez zarzutu, zwłaszcza w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem. Kierowca nie musi martwić się o własne bezpieczeństwo i zawsze zostanie ostrzeżony o zboczach z trasy. Dodatkowo maszyny będą wyposażone w:
- system noktowizyjny;
- elektroniczny asystent parkowania;
- system pomocy przy zmianie pasa ruchu z jednego pasa na inny;
- wyświetlacz projekcyjny;
- opcja widoku dookoła.
Jednocześnie nowa rodzina zostanie wyposażona w kompleks PCM (Porsche Communication Management). Tylko tutaj zostanie dodanych kilka nowych funkcji. Jednym z nich będzie Risk Radar, który jest niezbędny do oceny znaków drogowych, informacji o sytuacji na drodze oraz ostrzegania o zagrożeniach. Wprowadzono także ulepszone systemy tłumienia przechyłu, zaktualizowane opcje opon i asystenta, który poprawi kontrolę nad kierownicą.
W standardowych wersjach Porsche Panamera i Porsche Panamera 4 nie będzie aktualizowano silnik. Tutaj zdecydowali się zostawić 2,9-litrowy silnik V6, który może rozwinąć do 450 Nm momentu obrotowego i 330 koni mechanicznych. To całkiem dobry wskaźnik nawet na 2020 rok.
Ponadto do rodziny Porsche zostanie dodana nowa modyfikacja samochodu hybrydowego o nazwie Porsche Panamera 4S E-Hybrid. Specyfika pojazdu polega na zastosowaniu unikalnej elektrowni. Ten ostatni można ładować podczas pracy. Było to możliwe dzięki połączeniu 8-biegowego robota PDK z 2,9-litrowym silnikiem V6 biturbo, a także silnikiem elektrycznym. Pierwsza otrzymała moc 440 koni mechanicznych, a druga pod względem mocy jest porównywalna do 136 KM.
W sumie elektrownia zapewnia 750 Nm momentu obrotowego. Dlatego hybryda przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy i może osiągnąć prędkość do 298 km/h. Panamera 4S E-Hybrid ma pojemność akumulatora prawie 55 kilometrów na jednym ładowaniu. To nieźle. Ceny nowych samochodów z rodziny Panamera zaczynają się od 88 800 euro. Już w niektórych krajach Europy Wschodniej nowe auta są dostępne w przedsprzedaży.

Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!