Mercedes S-Class: cechy nowej serii
Klasa S zawsze sprzedawała się w ogromnych ilościach na całym świecie. To właśnie ta klasa wskazywała na wyższość techniczną i rozwój konstrukcji niemieckiej firmy. Nowa seria nadwozia W223 powinna również stać się numerem 1 wśród fanów aut luksusowych. Czy to prawda? A może Mercedes podążył ścieżką niższych cen? Dzisiaj przeanalizujemy razem najważniejsze informacje o zaktualizowanej Mercedesie Klasy S.
Pomimo wysokiej ceny, nawet przy minimalnej konfiguracji, samochód jest poszukiwany na całym świecie. Jest dobrze kupowany w Chinach, Ameryce i Niemczech. W krajach Europy Wschodniej biznesmeni preferujący sedany mają również dobry stosunek do niemieckich samochodów. Poprzednia generacja nadwozia W222 była sprzedawana w nakładzie ponad 500 tysięcy samochodów. Ponadto znaczna część (ponad 75%) sprzedawanych samochodów miała długą podstawę z dodatkowym miejscem z tyłu.
Pod względem wymiarów zewnętrznych obie serie praktycznie się nie różnią. Gładkie linie i przejścia pozostają takie same. Falisty korpus stracił swoje zwykłe klamki. Teraz za dodatkową opłatą można je całkowicie wpuścić i wysuwać. Aerodynamiczny kształt zapewnia doskonałe przyspieszenie, a nawet najlepszą w klasie oszczędność paliwa.
Pojazd ma ponad 5 metrów długości i ma doskonałe właściwości jezdne i manewrowość. Duży kąt nachylenia kół ułatwia wykonywanie skrętów nawet na małych ulicach. Ponadto samochód ma nieco zwiększoną pojemność bagażnika (o 20 litrów) i jest więcej miejsca nad głową dla pasażerów z tyłu. Poza tym wymiary wewnątrz i na zewnątrz prawie się nie zmieniły.
System MBUX
Strefa kierowcy została całkowicie przeprojektowana. Producenci zdecydowali się porzucić pomysł używania kilku panoramicznych monitorów zamiast deski rozdzielczej. Zamiast tego Mercedes 2020 ma pojedynczy mały poziomy ekran i pionowy wyświetlacz OLED do sterowania dotykowego multimediów i nawigacji. Wbudowany komputer jest teraz jeszcze potężniejszy i może już obsługiwać grafikę w wysokiej rozdzielczości. Nowy system obsługuje instalację do pięciu wyświetlaczy w kabinie, generuje trójwymiarowy dźwięk, jest sterowany za pomocą gestów i rozumie polecenia głosowe. Samochód ma również wirtualny pulpit nawigacyjny. Według zapewnień producenta komputer będzie rozumiał polecenia w 27 językach i będzie mógł uczyć się podczas jazdy samochodem.
Komunikując się z systemem MBUX, będzie można regulować temperaturę i kierunek przepływu powietrza. Dodatkowo w zależności od preferencji kierowcy lub pasażera komputer dobierze intensywność masażu oraz jego charakter (aktywny, relaksujący, po treningu). Pasażerowie z tyłu będą mogli skorzystać z ekranów na zagłówkach lub centralnego tabletu między siedzeniami (opcja płatna).
Pojazd może być wyposażony w wyświetlacz head-up z wirtualną rzeczywistością. System rozpoznaje ruch prawą ręką. Wszystkie gesty są odczytywane natychmiast.
Elementy wykończenia wnętrza
Czterostrefowa klimatyzacja zapewnia działanie 20 silników elektrycznych jednocześnie. Wszystkie pracują synchronicznie i płynnie wciągają powietrze do wnętrza pojazdu. Istnieje kilka opcji wykończenia przednich i tylnych siedzeń. Użyto tylko najlepszych materiałów. Jako dekor można zastosować fornir lub aluminium.
W celu zapewnienia dodatkowego komfortu dostępne są poduszki w pobliżu zagłówków tylnych. 20 silników elektrycznych zapewnia również regulację poziomą i pionową. Inną opcją jest adaptacyjne oświetlenie wewnętrzne LED. Odcień zmienia się w zależności od temperatury, prędkości jazdy, a nawet warunków pogodowych. Za dźwięk odpowiada profesjonalna akustyka z 30 głośnikami w całej kabinie. Podobnie jak klimat, poziom hałasu jest regulowany osobno dla każdego z 4 siedzeń.
Dane techniczne
Mercedes wykorzystuje lekkie aluminiowe nadwozie, a także zmodernizowaną platformę modułową. Podczas montażu aktywnie wykorzystywane są również lekkie samoregenerujące się materiały. Tylne koła będą wyposażone w specjalną przekładnię kierowniczą zapewniającą bardziej precyzyjne manewrowanie. Do samochodu zostanie również wprowadzone aktywne zawieszenie, zapewniające płynne poruszanie się nawet na wyboistej drodze.
Dodatkowo klasa S będzie wyposażona w układy pomocnicze i autopilota. Czujniki będą monitorować stan ciała, prędkość, martwe punkty. Parkowanie w ciasnych przestrzeniach będzie bardzo łatwe.
Jedną z ważnych innowacji w zakresie bezpieczeństwa będą poduszki powietrzne dla pasażerów z tyłu. Poduszki są zintegrowane z siedzeniami i mają na celu zmniejszenie nacisku na głowę i szyję w przypadku zderzenia czołowego. Przygotowano także specjalne poduszki chroniące głowy pasażerów podczas zderzenia bocznego.
Gama silników i skrzyń biegów niewiele się zmieniła. Niemcy będą oferować samochody z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi od 2,9 litra. Moc waha się od 286 do 435 koni mechanicznych. Dostępne są również hybrydowe modyfikacje sedana. Wszystkie skrzynie biegów są dziewięciu biegowe automatyczne, napęd na wszystkie koła. Maksymalna prędkość to 250 km/h, a przyspieszenie do setek kilometrów zajmuje 5-8 sekund, w zależności od mocy silnika.
Mercedes S-Class 2020 zostanie zmontowany w nowym zakładzie produkcyjnym w Niemczech. Odnowiona fabryka jest wyposażona w nowe ruchome platformy standardowe. Przenośniki zrobotyzowane zapewniają szybki, skomputeryzowany montaż.
Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!