Kia Sorento czwartej generacji: początek sprzedaży i kluczowe innowacje

Południowokoreański koncern samochodowy Kia Motors Corporation rozpoczął sprzedaż czwartej generacji popularnego na świecie crossovera Sorento. To nie pierwsza nowość od Koreańczyków w 2020 roku. Wcześniej producent przedstawił zaktualizowaną wersję sedana Rio, następnie zadebiutował K5 (zaktualizowana wersja Optimy), a teraz efekt aktualizacji crossovera.
Póki co Polacy mogą wybierać spośród zaledwie trzech pokoleń, sprzedaż czwartej generacji ruszyła na start tylko w Rosji, gdzie montowany jest crossover. Nowa Kia Sorento jest drugim przedstawicielem oferty koreańskiej marki po K5, który wypróbował nową platformę dla samochodów średniej wielkości KIA N3. Wymiary nowej generacji wzrosły tylko o kilka centymetrów, ale rozstaw osi natychmiast dodał 35 mm. Crossover jest dostępny w wersjach pięcio- i siedmioosobowych.
Na początku sprzedaży dostępne są dwie opcje silnika:
- 2,5-litrowy benzynowy MPI o mocy 180 koni mechanicznych i momencie obrotowym 232 Nm, który współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Crossover z napędem benzynowym jest dostępny w wersjach z napędem na przednie i na wszystkie koła;
- 2,2-litrowy silnik wysokoprężny CRDi o mocy 199 koni mechanicznych i ciągu 440 Nm. Silnik jest połączony z nowym 8-biegowym robotem z podwójnym sprzęgłem. Tylko wersja wysokoprężna z napędem na wszystkie koła.
Na rynek amerykański producent zaoferuje benzynowy silnik turbo 2.5 T-GDi o mocy 281 KM i ciągu 421 Nm zamiast poprzedniej wolnossącej V6. Również w Ameryce, Europie i Korei będą sprzedawać hybrydową wersję crossovera z benzynową turbosprężarką 1.6 T-GDI o mocy 180 koni mechanicznych i 60-konnym silnikiem elektrycznym. Całkowita moc będzie wynosić 230 koni mechanicznych i 350 Nm momentu obrotowego.
Zaktualizowany wygląd zewnętrzny stał się bardziej stylowy i nowoczesny. Crossover otrzymał nowe reflektory i tylne światła LED o ciekawym designie, zmodyfikowaną osłonę chłodnicy oraz elektryczny bagażnik. To, co radykalnie zmieniło się w samochodzie, to przedni panel w kabinie. Z innowacji, które zachwycą przyszłego właściciela:
- bardziej brutalne prostokątne kształty zamiast zaokrąglonych;
- ciekawie ukształtowane podwójne deflektory;
- duże pudełko z trzema portami USB do ładowania smartfona;
- 10-calowy ekran multimedialny z ekranem dotykowym i nawigacją;
- w topowych wersjach — cyfrowa deska rozdzielcza, skórzane fotele premium Nappa, system audio Bose.
Konstrukcja fotela kierowcy różni się w zależności od wersji. W wersjach z silnikiem Diesla zamiast klasycznego selektora zastosowano podkładkę kontrolną skrzyni biegów. Zestaw przycisków zależy od wyposażenia samochodu: w droższych wersjach dodana jest kamera z widokiem kołowym, tryby wersji z pełnym przewodem. Zaktualizowany crossover charakteryzuje się ulepszoną izolacją akustyczną, która w poprzednich generacjach była daleka od ideału, poprawioną dynamiką i stabilnością w ruchu.

Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!