TOP 10 nieznanych życiowych porad, które pomogą w wyborze samochodu

Producenci samochodów od czasu do czasu starają się wprowadzić nowe i niezwykle przydatne funkcje dla kierowców. Niektóre rozwiązania ukorzeniają się i powtarzają się w wielu modelach, inne pozostają nieznane. Chociaż pod względem funkcjonalności i wygody z pewnością przydałyby się wielu kierowcom.
Ten artykuł zawiera 10 ciekawych rozwiązań, które są mega przydatne w życiu kierowców. Szkoda, że wielu z nich nie zostało przejęte przez inne koncerny motoryzacyjne. Uwaga: niektóre z poniższych funkcji są niezwykłe i mogą zszokować nieprzygotowanego czytelnika.
- Nakładka na zderzak marki Fiat
- Zdejmowane drzwi w Jeep Gladiator
- Czarna deska rozdzielcza od Saab
- Nieparzysta liczba szyb w Citroen
- Ford Puma i bagażnik wielofunkcyjny
- Piasta stała od Citroena
- Fotelik samochodowy dla niemowląt firmy Volvo
- Wbudowana substancja aromatyczna od marki Citroen
- Ochrona nadwozia drugiego samochodu na ciasnym parkingu
- 3 drzwi zamiast 4 w Hyundai Veloster
Prawdopodobnie każdy kierowca przynajmniej raz przewoził w samochodzie deski, sklejkę lub inne długie przedmioty. Zazwyczaj taki cienki ciężar jest przymocowany do dachu maszyny i bezpiecznie zafiksowany. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że konstrukcja wygląda niebezpiecznie, aerodynamika pogarsza się, a inni kierowcy są zdenerwowani.
Włoski producent samochodów Fiat zastosował specjalnie w takich przypadkach niestandardowe rozwiązanie — składany tylny zderzak. Właściciel mógł odchylić zderzak w dół, więc po zamknięciu bagażnika na dnie było mało miejsca. Zgodnie z przepisami drogowymi ładunek z przodu może sięgać nawet 1 metra, więc całkiem możliwe jest wygodne przenoszenie materiałów budowlanych, gzymsów, a nawet laminatu. Wprowadzono tę funkcję w modelach kombi Marea Weekend i Tempra S.W.
Amerykańska marka Jeep zapewniła Gladiatorowi możliwość całkowitego usunięcia drzwi. Na własne życzenie właściciel może odchylić przednią szybę lub wymienić drzwi na specjalne lekkie konstrukcje rurowe. To wygodne rozwiązanie dla krajów o gorącym klimacie lub lubiących podróżować w ekstremalnych warunkach lub w pustynnych krajobrazach.
Nawiasem mówiąc, Jeep niedawno ogłosił wydanie modyfikacji Gladiatora o nazwie Willys. Cechą charakterystyczną tej wersji będzie bardziej zaawansowane wyposażenie techniczne, a także lepsze osiągi terenowe.
Oprócz rozwoju samochodów Saab był ściśle zaangażowany w rozwój lotnictwa. Najprawdopodobniej to właśnie doświadczenie skłoniło producenta do opracowania technologii Saab Black Panel lub Night Panel.
Na początku lat 90. koncern wypuścił samochód, w którym można było wyłączyć oświetlenie przyrządów w nocy. Jedynie prędkościomierz miał lekkie podświetlenie, aby ludzie nie przekraczali ograniczenia prędkości i utrzymywali bezpieczną prędkość.
Najbardziej znanym modelem, który wykorzystywał technologię „czarnego panelu” był Saab 900, ale później był on również używany w modelach 9-3 i 9-5.
Francuski producent miał kiedyś haczyk do modelu samochodu XM — zastosowano w nim nieparzystą ilość szyb. Dzięki tej funkcji można było oddzielić pasażerów od zimna, wiatru, upału itp. Jeśli zwykle kierowca otwierając bagażnik, na pewno wpuściłby do środka zimno lub ciepło, to dzięki nieparzystej szybie ludzie byli całkowicie chronieni. Bez względu na to, ile razy właściciele Citroena XM musieli otwierać lub zamykać bagażnik, nie miało to wpływu na pasażerów.
Wygląd innowacji nie był doskonały, ale z praktycznego punktu widzenia chwyt był niezastąpiony. Zaskakujące jest to, że Francuzi nie rozwinęli dalej takiej opcji, a inne marki nie wykorzystały tego pomysłu.
W 2020 roku amerykańska marka Ford obiecała wkrótce wprowadzić szereg niedrogich pojazdów elektrycznych. W 2019 roku firma zaprezentowała jeden ze swoich najbardziej niezwykłych kompaktowych crossoverów, Puma. Jedną z cech samochodu jest to, że dolna część bagażnika jest tutaj wykonana jako szczelna plastikowa paleta. Dodatkowo paleta ta została wyposażona w odpływ, dzięki czemu kierowcy mogą bez problemu korzystać z auta do różnych celów.
Na przykład MegaBox może być przystosowany do mycia zwierzątka, do komory chłodniczej na napoje lub transportu ponadgabarytowego ładunku. Letnicy mogliby tu przewieźć sadzonki, a rybacy — niewielką ilość ryb. Ponadto na palecie nie byłoby brudu ani zapachu. Można je wtedy łatwo umyć, a woda wraz z brudem wypływa przez otwór odpływowy.
Francuski producent samochodów zaproponował kolejne ciekawe rozwiązanie, które musi znaleźć się na tej liście. W 2004 roku producent zastosował w C4 specjalną stałą piastę. Ta funkcja poprawia wygląd samochodu, a także ma przydatną funkcję. Podczas obracania kierownicą, w takim przypadku poduszka powietrzna była we właściwym miejscu. W ten sposób zminimalizowano ryzyko w nieprzewidzianych sytuacjach.
Zgodnie z ustawodawstwem wielu krajów przewóz dzieci w wieku poniżej 12 lat i do 145 cm wzrostu może odbywać się wyłącznie z fotelikiem samochodowym w kabinie. Powoduje to wiele kłopotów dla kierowców, zajmuje użyteczną przestrzeń i prowadzi do dodatkowych wydatków. Jednak marka Volvo wpadła na pomysł, aby połączyć przyjemne z pożytecznym.
Na początku lat 90. firma wypuściła Volvo 850, które już miało coś podobnego do fotelika dziecięcego. Konstrukcja pozwalała na bezpieczne przewożenie dzieci oraz, jako niepotrzebne, fotelik składał się łatwo. Projekt miał stosunkowo wygodne siedzenie, pasy bezpieczeństwa i dobrą lokalizację. Kierowcy nie musieli kupować dodatkowego siedzenia z mocowaniami i stale je zdejmować lub instalować na miejscu. Jedyną wadą takiego urządzenia było to, że nie było uniwersalne. W przypadku niemowląt i dzieci w wieku powyżej 8-9 lat nadal konieczne byłoby zainstalowanie fotelika samochodowego.
Wygląda na to, że Citroen C4 pobił wszelkie rekordy niezwykłych gadżetów. Oprócz stałej piasty zastosowano tutaj specjalny system odświeżania powietrza. Butelki z różnymi zapachami wkłada się do specjalnego pojemnika, który następnie rozprowadza się po całej kabinie. To świetny zamiennik standardowych choinek kartonowych lub nieporęcznych butelek zapachowych na desce rozdzielczej.
Jest to jedyna funkcja w TOP, z której korzystało jednocześnie kilka koncernów motoryzacyjnych. Skoda i Ford zastosowały specjalne plastikowe listwy, które działają jak bariera między innym samochodem na parkingu a twoimi drzwiami. Dzięki tak prostemu rozwiązaniu nikt przypadkowo nie uszkodzi cudzego mienia. Szczególnie ważne dla dużych miast z gęstym parkingiem, gdzie wcale nie jest tak łatwo poruszać się w ciasnym miejscu.
Jeden z najbardziej nieoczekiwanych i niestandardowych pomysłów na liście wyszedł od południowokoreańskiej firmy Hyundai. Veloster nie miał tylnych drzwi dla pasażerów. W ten sposób marka starała się zmniejszyć liczbę wypadków spowodowanych zaniedbaniami pasażerów na jezdni. Zamysł był następujący: jeśli człowiek wyjdzie przez „bezpieczne” drzwi od razu na chodnik, to nic mu nie grozi.
Tylko kierowcy nie docenili tej troski. Niewielu było gotowych na tak asymetryczne nadwozie, dlatego sprzedaż Hyundaia Velostera była niewielka.

Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!