Jak szybko sprzedać samochód z USA: porady ekspertów Columb Trade
Amerykańskie samochody świetnie nadają się do odsprzedaży. Po pierwsze, ich jakość jest kilkakrotnie wyższa niż jakość transportu z Europy. Po drugie, potwierdzony przebieg budzi zaufanie kupujących. Po trzecie, możesz czerpać zyski ze sprzedaży nawet najprostszych i najtańszych modeli. Doświadczeni dealerzy samochodowi otrzymują co najmniej 2000 $ na każdy ze swoich modeli.
Dziś zespół Columb Trade przygotował kilka prostych wskazówek dla wszystkich kierowców planujących sprzedaż.
- Prawidłowo określamy koszt pojazdu
- Określ czas odsprzedaży
Jeśli planujesz natychmiast sprzedać samochód ze Stanów Zjednoczonych, musisz zrozumieć kilka ważnych niuansów. Należy wybierać pojazdy w dobrym stanie i nie zwracać uwagi na bardzo uszkodzone pojazdy. Dodatkowo należy wziąć pod uwagę koszt napraw, odpraw celnych oraz aktualną cenę podobnych pojazdów w Polsce. Jeśli wszystko poprawnie policzysz i wybierzesz naprawdę przyzwoity samochód, nie będzie problemów z odsprzedażą.
Cena wywoławcza zależy od wielu czynników. Uwzględnia rok, przebieg, stan ogólny, charakter wypadku, stan lakieru (brak "grzybów", zgnilizny), stan nadkoli i progów. Uwzględnia się również typ silnika, moc, zużycie paliwa, przekładnię.
Aby z grubsza oszacować koszt pojazdu, wystarczy wybrać z Internetu 10-50 samochodów i obliczyć ich średnią wartość. Chociaż ta metoda nie jest zalecana przez doświadczonych właścicieli samochodów, jednak pozwala znaleźć przybliżoną cenę.
Wszyscy patrzą na cenę, ale niewiele osób zwraca uwagę na tak ważny czynnik, jak czas. Sprzedaż za kilka tygodni zasadniczo różni się od sprzedaży za kilka miesięcy. Przez cały ten czas samochód trzeba gdzieś przechować, zapłacić za parking strzeżony lub wynająć garaż. Jeśli sprzedaż się opóźni, możesz wydać 10-15% przyszłych zysków na obsługę auta.
Należy wziąć pod uwagę popularność marki i sezon sprzedaży. Późną jesienią lub przed świętami noworocznymi sprzedaż drogiego samochodu staje się trudniejsza. W czasie wakacji sprzedaż również zostaje wstrzymana i wznowiona dopiero po 1 wrześniu. Koszt i termin sprzedaży zależą również od kursu dolara w kraju, ogólnego stanu gospodarki i dobrobytu ludzi.
Jak prawidłowo przygotować samochód do szybkiej sprzedaży
Właściwa sprzedaż każdego samochodu to cała nauka na styku marketingu tradycyjnego i internetowego. Doświadczeni sprzedawcy wykorzystują cały arsenał psychologicznych sztuczek, wymyślają fantazyjne rabaty i promocje oraz wręczają prezenty. Na przykład, dywaniki, opony sezonowe, różne drobiazgi do wygodnej obsługi samochodu. Wszystko to zwiększa lojalność klientów i stymuluje sprzedaż. Miłośnicy samochodów nie zapominają o tym, co najważniejsze.
Aby dobrze przedstawić swój towar i przygotować transport, należy przestrzegać prostych zasad.
- Krok 1. Korekta wszystkich ościeży na korpusie
- Krok 2. Całkowite pranie chemiczne wnętrza, mycie, polerowanie
- Krok 3. Napisz kompetentne ogłoszenie
- Krok 4. Przygotowujemy zdjęcia wysokiej jakości
Po wypadku samochód wymaga odpowiedniej naprawy. Na tym etapie nie powinieneś oszczędzać pieniędzy, ponieważ w przyszłości słabe naprawy będą kosztować więcej. Będziesz musiał skontaktować się z drogimi rzemieślnikami i ponownie zapłacić. Zaleca się odnowienie lakieru i pozbycie się problemów, które mogą spowodować niebezpieczną jazdę. Wszystkie urządzenia oświetleniowe powinny działać bez zarzutu.
Zaleca się również pozbycie się wszelkich nieodpowiednich naklejek i nadpisów, ponieważ nie każdy je lubi. W kabinie wszystko powinno zostać przywrócone do pierwotnej formy, a także usunięte irytujące elementy.
Przyda się wycieczka na stację paliw. Specjalista musi spojrzeć na stan samochodu i naprawić wszystko. Lepiej to zrobić z wyprzedzeniem, aby samochód nie stał bezczynnie na stacji podczas sprzedaży.
W razie potrzeby można wyczyścić komorę silnika. Jednak w ten sposób nie jest konieczne ukrywanie wycieków oleju lub innych rzeczy. W każdym razie zostanie to ujawnione później. Klasa średnia i biznesowa powinny być w idealnym stanie zarówno zewnętrznym, jak i wewnętrznym. Nowym nabywcy nie należy przypominać starego właściciela. Nie ma potrzeby porządkowania używanego na co dzień samochodu, kupujący powinien zobaczyć, że samochód był aktywnie używany.
Przy dużym przebiegu (chyba że zamierzasz to ukryć) nie należy polerować reflektorów, wymieniać osłony kierownicy, gałki zmiany biegów. Wszystko to wzbudzi podejrzenia ze strony klienta.
Aby zwiększyć szansę na opłacalną sprzedaż pojazdu, musisz wcześniej przygotować dane aukcji. Każdy kupujący wątpi w jakość i naprawę samochodu. Aby rozwiać te wątpliwości, należy również wykazać szkody z serwisu. Zdjęć nie należy umieszczać w ogłoszeniu, lepiej wysłać je potencjalnemu nabywcy.
W ogłoszeniu należy wskazać tylko rzetelne dane. Miłośnicy samochodów nie chcą tracić czasu na dojeżdżanie do sprzedawcy w innym mieście, a potem wracać bez udanego zakupu. Nie ma potrzeby ukrywania wad samochodu, ponieważ są one łatwe do wykrycia po dokładnym zbadaniu. Ekspert samochodowy za niewielką kwotę będzie w stanie znaleźć nawet te informacje, które są starannie ukryte.
Ważne jest, aby w reklamie wskazać ważne dane dla kupującego: liczbę właścicieli, przebieg w Ameryce i już w Polsce, czas posiadania pojazdu. Zaleca się, aby napisać jak najwięcej szczegółów na temat ogólnego stanu pojazdu i historii obsługi. Osobno należy określić wyposażenie, obecność klimatyzacji, automatyczną skrzynię biegów, muzykę premium, czujnik światła i deszczu. Ważne jest również wskazać obecność działających systemów bezpieczeństwa. Kupujący powinien wiedzieć, czy poduszki w aucie działały i czy były wymienione.
Idealną opcją byłoby nakręcenie krótkiego filmu (możesz obejść się bez twarzy właściciela i rozmów). Na filmie musisz uruchomić silnik i pozostawić go na biegu jałowym, a także szczegółowo pokazać wnętrze. Wysokiej jakości zdjęcia z różnych kątów pozwolą Ci odpowiednio obejrzeć samochód. W przypadku jakichkolwiek problemów z nadwoziem należy je naprawić i pokazać. Ważne jest, aby wybrać odpowiednią lokalizację do fotografowania i naturalne oświetlenie.
Sprzedawcy dążący do normalnej współpracy nie będą sprzedawać transportu przez pełnomocnika. Zwykli kupujący również omijają ten sposób zawierania transakcji. Dlatego należy zarejestrować samochód w centrum serwisowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Polski lub u notariusza.
Kilka prostszych wskazówek na koniec
Sprzedaż pojazdu znajomym lub przyjaciołom nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jeśli w przyszłości auto będzie miało jakieś problemy, możesz na zawsze zapomnieć o przyjaźni. Dlatego lepiej szukać kupujących przez Internet lub w inny sposób. Jeśli uda Ci się znaleźć zainteresowanego kierowcę, musisz być jak najbardziej lojalny i udzielić rabat (ale tylko na miejscu). Nigdy nie zgadzaj się na oferty obniżenia cen w Internecie od anonimowych użytkowników.
Aby uchronić się przed spamem i ciągłymi połączeniami, lepiej założyć nową pocztę, a także kupić nową kartę SIM. W razie potrzeby możesz łatwo skonfigurować przekierowanie połączeń i otrzymywać wszystkie powiadomienia na swoim głównym telefonie.
Do sprzedaży możesz użyć nie tylko Internetu, ale także ulotki na tylnej szybie. Jednak musisz od razu podać numer telefonu, koszt, przebieg i rok produkcji samochodu. Ułatwia to wyeliminowanie niewłaściwego przepływu zainteresowanych klientów.
Jeśli kupujący jest gotowy, aby pojechać do Twojego miasta, aby zarejestrować samochód, możesz przygotować kilka fajnych drobiazgów. Na przykład, opłacić przegląd auta na stacji (do nabycia) lub nawet w całości pokryć koszt przejazdu (jeśli mówimy o drogim modelu).
Aby Twoja reklama wyróżniała się na tle konkurencji, możesz kupić dla niej reklamę. Jednak najtrafniejszy tekst jest napisany od serca. Powinieneś natychmiast odrzucić formuły, których wszyscy używają. Takie reklamy nie są wiarygodne. Jeśli dana osoba nie wymyśliła tekstu w kilku zdaniach, czy naprawdę dla niej ważne sprzedać samochód?
Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!